ÁÑ×ÉÊÇ | ÔÏ ÅÑÃÁÓÔÇÑÉÏ | ÐÑÏÃÑ.ÓÐÏÕÄÙÍ | ÌÅÈ. ×ÁÌÅÍÏY ÊÅÑÉÏÕ | ÁËËÅÓ ÄÑÁÓÔÇÑÉÏÔÇÔÅÓ | ÅÉÊÏÍÅÓ | ÅÐÉÊÏÉÍÙÍÉÁ -

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ΧαλκοχυτικÞ, μÝθοδος του χαμÝνου κεριοý, καλλιτεχνικÞ χýτευση εßναι η διαδικασßα χýτευσης σε χαλκü Ýργων της γλυπτικÞς. Η μÝθοδος αυτÞ επινοÞθηκε για πρþτη φορÜ τον 6ο π.Χ. αιþνα και μÝχρι τις μÝρες μας παραμÝνει, επß της ουσßας αναλλοßωτη. Απü την πρþτη στιγμÞ συνÝβαλε στην απελευθÝρωση της γλυπτικÞς σýνθεσης, της φαντασßας των καλλιτεχνþν, Ýδωσε σÜρκα και οστÜ στην διαδικασßα της πλαστικÞς και γενικüτερα Þρθε να καλýψει και να δþσει λýσεις σε απαιτÞσεις της τÝχνης και της κοινωνßας. Σ’ üλη την πορεßα της γλυπτικÞς η καλλιτεχνικÞ χýτευση αποτÝλεσε μια παρÜλληλη πορεßα, που η μßα βοÞθησε και βοηθÞθηκε απü την Üλλη. Η γυψοτεχνßα και η τορευτικÞ συνδÝθηκαν αναπüσπαστα με τη χαλκοχυτικÞ και Ýκτοτε αποτελοýν μÝρος μιας ενιαßας διαδικασßας. Η φýση των υλικþν, η ιστορßα και ο ρüλος τους στην εξÝλιξη της τÝχνης, οι τεχνικÝς και η διαδικασßα της καλλιτεχνικÞς χýτευσης αποτελοýν το αντικεßμενο του εργαστηρßου γυψοτεχνßας-χαλκοχυτικÞς. Το πρüγραμμα του εργαστηρßου φÝρει την ιστορßα και την εμπειρßα του παρελθüντος και συγχρüνως εßναι προσαρμοσμÝνο στις σημερινÝς συνθÞκες και απαιτÞσεις.

Ο μπροýντζος που χρησιμοποιεß το εργαστÞριο εßναι ευγενικÞ χορηγßα του Ελληνικοý Ινστιτοýτου ΑνÜπτυξης Χαλκοý και της εταιρεßας ΑΝΑΜΕΤ Α.Ε.

Eκθεση φοιτητþν:

- ΠΡΟΣΩΠΕΙΟ ΚΑΙ ΒΛΕΜΜΑ

- ΔΙΑΦΑΝΕΙΑ 2020

_

   
     
   
φωτο: ΡιχÜρδος Φþσκολος