ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΟ

 

Η Ελένη Πολυχρονάτου σπούδασε Ζωγραφική στην Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών της Αθήνας από την οποία αποφοίτησε το 1983. Το 1987 συνέχισε τις σπουδές της στην Α. Σ. Κ. Τ. στη Γλυπτική τις οποίες και ολοκλήρωσε το 1993. Υπήρξε υπότροφος του Ι.Κ.Υ. τόσο κατά την εισαγωγή της στη σχολή όσο και κατά την διάρκεια των σπουδών της. Από το 1997 έως το 2000 δίδαξε «αισθητική αγωγή» στη Μ.Ε. Από το 2000 έως το 2005 ασχολήθηκε με την έρευνα, καρπός της οποίας υπήρξε η διατριβή με θέμα «Έργα Τέχνης Μεγάλης Κλίμακας στον Αστικό και Φυσικό Χώρο». Από το 2005 αποσπάσθηκε στην Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών με γνωστικό αντικείμενο τη σχέση τέχνης – αρχιτεκτονικής και τη γλυπτική στον αστικό χώρο.

 

Ως καλλιτέχνιδα έχει παρουσιάσει ζωγραφικό και γλυπτικό έργο σε σειρά ατομικών και πλήθος ομαδικών εκθέσεων με κύριο θέμα τη διερεύνηση της σχέσης λόγου και εικόνας  ως εξής : «Τοπία της Σκέψης» (2006, Ε. Π. Α. Σ. Κ. Τ. Αθήνα), «Οι λέξεις μέσα από τον Η / Υ» (1999, ΔΙΑΒΑΣΗ, Αθήνα), «Οι λέξεις που κινούνται» (1998, Ε. Π. Α. Σ. Κ. Τ.), «Οι λέξεις στις τρεις διαστάσεις» (1997, Σύλλογος Γλυπτών Ελλάδος, Αθήνα), «Ζωγραφίζοντας τις λέξεις » (1996, Ε. Π. Α. Σ. Κ. Τ.)

 

Επιπλέον, έχει συνδέσει την καλλιτεχνική της δημιουργία με τον κοινωνικό προβληματισμό, όπως προκύπτει από τις ακόλουθες δραστηριότητες:

-Συμμετέσχε στη Διεθνή Συνάντηση Τέχνης «Το Πάρκο του Μέλλοντος» (The Park of the Future, 1999), στο Westergasfabrik στο Άμστερνταμ και στη συναφή έκθεση που είχαν ως θέμα την ανάπλαση κατεστραμμένων περιοχών και την αναβάθμιση της καθημερινής ζωής με τη διαμόρφωση καλλιτεχνικών πάρκων.

- Συμμετέσχε στην εικαστική ομάδα Διαδρομή 49  που πραγματοποίησε παρεμβάσεις στον αστικό χώρο της Αθήνας με τίτλο «Άπειρες Εικόνες της Πόλης» (1999).

-Παρουσίασε έργα της στη διοργάνωση «Lookout», μια αισθητική παρέμβαση μεγάλης κλίμακας στα κτίρια της Αθήνας με τη χρήση προβολών στατικής εικόνας (2003).

- Συμμετέσχε με τον αρχιτέκτονα Σταύρο Βιδάλη στον καλλιτεχνικό σχεδιασμό του 31ου πιλοτικού Δημοτικού Σχολείου Ανοικτού Τύπου στην Αθήνα (2004).

- Ως ενεργό μέλος από το 2000 του Πανμεσογειακού δικτύου F.A.M. (Γυναίκα – Τέχνη –Μεσόγειος) που συγκεντρώνει καλλιτέχνιδες των μεσογειακών χωρών σε μια προσπάθεια οικοδόμησης ενός καλύτερου μέλλοντος για τους λαούς τους, μετέσχε στη «Διεθνή Εικαστική Έκθεση του A΄ Διεθνούς Forum για τον Πολιτισμό και την Ειρήνη» (Ρόδος, 2000), στη διοργάνωση του Β΄ Διεθνούς Συνεδρίου «Η εκπαίδευση του πνεύματος σ΄ έναν Πολιτισμό Ειρήνης», (Ρόδος, 2002), παρουσίασε έργα της στη διαβαλκανική εικαστική έκθεση γυναικών δημιουργών με τίτλο «Dare to Be Different¨», στην Fier, της Αλβανίας,(2001) επιμελήθηκε την Ελληνοτουρκική Έκθεση του Δικτύου FAM, (Άγκυρα,2002) και μετέσχε με έργα της στη 2η Διεθνή Έκθεση «Courant D΄ Αrt» στη Βηρυτό,(2003) στην Ελληνοτουρκική Έκθεση «Bridges», στη Σμύρνη,(2004) στην Διεθνή έκθεση «Cultures Solidaires» στην  Καζαμπλάνκα (2005).

 -Μετέσχε στο πιλοτικό διακρατικό ερευνητικό πρόγραμμα «Επικοινωνία Τέχνη» που σχεδιάστηκε από το δίκτυο F.A.M. για τη διερεύνηση νέων οριζόντων στις παιδαγωγικές μεθόδους με στόχο την ειρήνη, χρηματοδοτήθηκε από το πρόγραμμα Culture 2000 και πραγματοποιήθηκε στη Ρόδο (Σεπτέμβριος 2002 ), στη Deux-Sevres (Ιανουάριος 2003) και στη Φλωρεντία (Απρίλιος 2003).

-’Έχει  μετάσχει σε επιστημονικά συνέδρια με εισηγήσεις για τη δημόσια και οικολογική τέχνη και έχει δημοσιεύσει σε καλλιτεχνικά και εκπαιδευτικά έντυπα άρθρα, όπως «Η κοινωνική και πολιτισμική διάσταση του δημόσιου έργου τέχνης κα ο παιδαγωγικός του χαρακτήρας», «Το Οικολογικό Όραμα του Καλλιτέχνη», «Η τοποθέτηση έργων τέχνης στα σχολεία της Γαλλίας. Τo 1% συντελεστής ανάπτυξης της δημόσιας αστικής τέχνης » κ.ά